Gode grunner til å velge Bergen som studentby!

Hei!

Jeg er oppvokst i Bergen og er blitt en ekte bergenspatriot med årene. Derfor er det med glede at jeg skal gi deg fire gode grunner til hvorfor du burde bosette deg i Bergen, og forhåpentligvis studere her når du først er her😊

Grunn nr1 – utdanningsmulighetene!

Bergen er absolutt en av Norges fineste studentbyer, om ikke DEN fineste!

I tillegg til mange utdanningsmuligheter og skoler for høyere utdanning har Bergen et unikt studentmiljø. Universitetet i Bergen er det eneste by-universitetet i Norge, noe som gjør at studentene både bor og lever sentralt i byen. Det blir enklere å kombinere studentlivet med hverdagslivet og en kan enkelt bygge relasjoner utav sin egen student-krets.

Hæ? Regner det ikke alltid i Bergen? • Spirea.no

Grunn nr2 – sjarmen med en småby

Bergen er en fascinerende by. Sentrumskjernen er kompakt, så om du velger å bosette deg her får du alt i gangavstand. Ja det regner mye her, men det betyr ikke at det regner ofte😊

Bergen skinner så sterk på en sommerdag at alle regndagene blir glemt! I tillegg er det ikke uten grunn at bergenserne blir sett på som patrioter, vi er på ekte stolt av byen vår (og ikke uten grunn).

Byfjellene i Bergen - Bynær natur og en spektakulær utsikt fra toppen av de syv fjell – Go Guides

Grunn nr3 – byfjellene!

Vi kommer oss ikke unna å nevne byfjellene i Bergen. Byen mellom de syv fjell lever opp til navnet sitt. Med kort avstand til alle fjell og varierende nivå på fjellturene passer det seg alltid med en tur.

En hyggelig søndagstur opp Fløyen eller en treningstur opp Ulriken? En bergenser er aldri vond å be med opp på et byfjell!

Bergen | Verdensarvbyen

Grunn nr4 – alltid noe å finne på!

Om byfjellene våre ikke skulle friste deg nok, så stiller Bergen opp med nok av muligheter til hva du kan bruke fritiden din på.

Vi har Akvariet og Bryggen, VilVite-senteret og Det Hanseatiske Museum, Hulen og Verftet. Det er nok å oppleve i Bergen og ofte er det store kulturarrangement eller konserter. Festspillene i Bergen eller konsert på Koengen slår aldri feil:)

Så til tross for at det regner mye i Bergen og at bergensere er lite ydmyke og kanskje litt brautende, så er livet i Bergen verdt det. Det er godt å leve i Bergen, spesielt som student😉

Hilsen en stolt bergenser!