Middagstips på studentbudsjett #3

Hallaien – på tide med litt flere middagstips!

Tortilla pizza

Enkleste middagen du finner! Litt pizzasaus eller ketchup på en tortillalefse og topp med det du ønsker. Skinke, pepperoni, ost, grønnsaker osv osv.

Tortillapizza med pepperoni

Pitabrød

Pitabrød ligge i frysen en god stund, og er perfekt å fylle med rester fra andre middager. Har du for eksempel spist salat eller taco putter du bare restene i et pitabrød og vipps har du en ny middag eller en perfekt lunsj. Om du ikke har rester kan jeg anbefale å fylle pitabrødet med litt kjøtt eller kikerter sammen med for eksempel søtpotet eller diverse grønnsaker.

Svinekjøtt i pitabrød

Hjemmelaget blomkålsuppe

Hjemmelaget er alltid best, og denne blomkålsuppen tar ikke lengre tid enn du hadde brukt på å røre sammen en ferdigkjøpt en. Kok sammen blomkål, løk, vann, buljong og melk og kjør det deretter med en stavmikser. Veldig god med bacon eller vårløk på toppen;)

Blomkålsuppe med grønnkålpesto og bacon | Bama

Quesadilla med egg og bacon

Selv om en omelett kan være en fullverdig middag kan det fort bli kjedelig for mange. Da kan du prøve deg på en quesadilla med egg istedenfor. Legg en tortillalefse i stekepannen og hell deretter omelettrøren over lefsen. Her kan du også fylle med for eksempel cherrytomater, litt bacon og basilikum. Tilslutt bretter du lefsen i to.

Quesadilla med egg og bacon

Polarbrød med fiskekake

Mange studenter har polarbrød liggende hjemme. Visste du at disse også passer seg utmerket som brød i for eksempel en hamburger av forskjellige slag? Personlig er fiskekake i polarbrød en favoritt, og jeg vil anbefale kremost med urter i tillegg til grønnsaker på denne «burgeren».

Polarbrød med fiskekake