5 kjappe med Tiril

Heisann!

Jeg er også en av de nye studentambassadørene ved matnat så her er litt om meg:)

Hvem er jeg?
Jeg er 21 år og kommer fra Drammen, en 40min togtur unna Oslo. Det betyr IKKE AT DRAMMEN ER OSLO så ikke prøv deg en gang. Jeg liker å engasjere meg og trives godt når det er ting som skjer. Da er det ekstra digg å kunne kose seg med Netflix og sjokolade på kvelden.

Hva studerer jeg?
Denne høsten startet jeg første året på sivilingeniør i energi, integrert master. Det betyr at jeg slipper å søke meg inn på master om tre år(jippi!), men har heller ingen grad før om fem år. Studiet fokuserer på energi i alle sine former og spesielt – hvordan kan vi gjøre energiproduksjonen i verden mer bærekraftig? Og hvordan skal vi håndtere den stadig økende etterspørselen?

Hvorfor valgte jeg dette studiet?
Jeg syntes det virker UTROLIG SPENNENDE! Får følelsen av at jeg kan være med å redde verden bittelitt og det gir masse motivasjon. Jeg kom til Bergen for to år siden for å begynne å studere informatikk, altså programmering, men det var ikke helt min greie. Merker allerede at dette studiet passer mye bedre for meg fordi det er innenfor temaer jeg kan tenke meg å jobbe med videre. Vi får se hvordan det går.

Hvorfor valgte jeg Bergen?
Det var mer en «ikke der, ikke der heller… da må det bli Bergen da» -prosess. På Østlandet gjør vi mye narr av regnet «der borte i vest» og jeg hadde fått ulike vibes herfra. Så det var forskjellige faktorer som førte meg hit – passe langt unna hjemme, mange studiemuligheter og jeg hadde hørt at jeg kunne bytte studie innad på universitetet (i virkeligheten er det innad på fakultetet). Dessuten, har jeg alltid trivdes ute og Bergen har jo disse berømte fjellene sine.

Når det er sagt så elsker jeg Bergen by, og det tok ikke lang tid før jeg fant ut at her har jeg lyst til å være<3 Da jeg skulle bytte studie var ikke bytting av studentby et alternativ en gang!

Hva gjør jeg utenom studie?
Oi, det er lang liste dette semesteret, så kort fortalt så trives jeg som student. For cirka et halvt år siden fant jeg ut av at svømming er skikkelig digg oghar fortsatt med det noen «morgener» i uka siden. Ellers trives jeg med å ta bilder og videoer av alt mulig – vær forberedt om vi skal gå en tur sammen at det kan ta lenger tid enn planlagt;) Jeg vil ikke kalle meg noe tur menneske, men trives godt ute. I sommer var jeg og samboer på vår første telttur, og det gikk overraskende bra! Bare husk på å ta med myggspray folkens.