5 kjappe med Ingeborg!

Heisann!!

Endelig er vi tilbake igjen, og et nytt semester (kanskje ditt første(?)) startet ordentlig med undervisning i dag! Vi har fått med oss noen nye studentambassadører nå i år, så vi kommer til å starte blogghøsten med at alle får introdusert seg selv:)

Først ut er meg, Ingeborg, som ikke er ny, men det er jo alltid greit med en liten oppfriskning;)

Hvem er jeg? Kort fortalt er jeg 20 år gammel og kommer fra Oslo. Litt mer interessant forklart er jeg en jente som liker å engasjere meg, jeg har tydelige meninger om ting, og jeg bruker nok en god del mer tid og energi enn mange andre på å finne/lage julegaver og bursdagsgaver som virkelig settes pris på.

Hva studerer jeg? Denne høsten starter jeg på mitt andre år av en bachelor i molekylærbiologi. Det sier deg kanskje ikke så mye, men i bunn og grunn studerer vi molekyler som styrer viktige prosesser i kroppen, og vi lærer om oppbyggingen, kjemien og fysikken til viktige molekyl som DNA or protein!

Hvorfor valgte jeg dette studie? Jeg ville lenge studere medisin, men ønsket en annen arbeidshverdag enn den man får etter medisinstudiet. Når jeg en dag skal ut i jobb har jeg lyst til å jobbe med mennesker samtidig som jeg får jobbe med det spennende fagfeltet genetikk – drømmejobben er å kunne jobbe i Bioteknologirådet!

Hvorfor valgte jeg Bergen? 1. Jeg skulle vekk fra Oslo! Ikke et vondt ord om Oslo, men når du har bodd i en by i 19 år er det på tide med et lite skifte. 2. Jeg ville studere på et godt universitet med gode tilbud innenfor mine interesser. 3. De fleste av mine venner dro til Trondheim, og selv om jeg fortsatt er utrolig glad i dem hadde jeg lyst på et lite miljøskifte og møte nye mennesker (jeg kjente absolutt ingen på matnat da jeg startet i fjor høst – skummelt, men egentlig mest gøy)! Og da var valget veldig lett, nemlig Bergen!

OG JEG HAR IKKE ANGRET ET HALVT SEKUND PÅ VALG AV STUDIEBY – JEG DIGGER BERGEN!!

Hva gjør jeg utenom studier? Jeg har aldri vært et veldig turmenneske, men jeg har som mål å gå mer på tur – og vil si jeg er godt på vei! Ellers leser jeg en god del; noe av det beste med regnværsdagene i Bergen er at man kan sitte inne i en god stol med en kopp te og en god bok<3 Også går det jo litt tid til å ta vare på planter, heheh:) Oooog jeg er veldig glad i å lage god mat – som bananbrødet du ser under her, som faktisk er (selv om alle sier det om ting de lager selv) verdens beste bananbrød!!