Viktige datoer

Heisann!

For alle dere som skal starte å studere realfag hos oss i høst kan det være mye å skulle holde styr på med tanke på datoer og frister. Derfor har jeg her samlet de viktigste datoene og fristene, slik at du ikke glemmer noe!

1. juli: Frist for omprioritering av studier og frist for å laste opp dokumenter. Det kan være vanskelig å skulle bestemme seg for hvilket studie man skal ha øverst på listen. Bruk derfor tiden fram til 1. juli til å prøve å finne ut av hvilke av studiene du har satt opp som vil passe deg best. Skulle dette være et vanskelig valg, noe det er for veldig mange, så er det bare å ta kontakt med oss – vi hjelper dere gjerne! Ta kontakt på Instagram, Facebook eller på UiB sine sider. De aller fleste videregående skoler laster opp vitnemålet ditt for deg, men det kan være lurt å høre med læreren din om dette eventuelt ikke er tilfelle, slik at du får med vitnemålet ditt i søknaden!

ca. 20. juli: Svaret på søknaden din vil være klart ca. 20 juli!

ca. 20. juli: Undervisningspåmelding. Rett etter at du har fått tilbud om studieplass hos oss vil du få en mail om undervisningspåmeldingen.

24. juli: Fristen for å takke ja/nei til studieplassen du har fått tildelt, eventuelt takke ja/nei til venteplass, er 24. juli. Dette er kanskje den viktigste fristen! Glemmer du å takke ja mister du automatisk studieplassen din.

24. juli: Frist for å registrere undervinsingspåmedlingen.

3.-7. august: Oppfriskningskurs i matematikk. Her får du frisket opp pensum fra R1 som er relevant for matteemnet du skal ta: MAT101, MAT105 eller MAT111. Du trenger ikke melde deg på, og kurset anbefales for alle nye studenter! Du kan lese mer om det her.

10. august: Studiestart! Som ny student vil du bli delt inn i en klasse med studenter som studerer det samme som deg, og klassen vil ha to mentorer som er eldre studenter på samme/lignende studie. Dette gjør overgangen til studier veldig bra!

10.-16. august: Mottaksuke og fadderuke! Du vil ikke gå glipp av dette!

Vi gleder oss masse til å se deg til høsten!! Lykke til med opptaket!

Og skulle du ha noen spørsmål om noe av dette, ta kontakt med oss på Instagram, Facebook eller på nettsiden til UiB. Her får du også mer informasjon om studiestarten: Velkommen som ny student