Fem i foajéen

Fem i fojaéen

Nytt år betyr nye muligheter! Og nå har endelig prøveperioden for året, aka. januar måneden, gått forbi så jeg tenkte jeg skulle spørre fem studenter i foajeen på Realfagsbygget om hvordan deres semesterstart har vært så langt:

Chubina (21, medisinsk teknologi)

1.Hvordan har semesteret vært så langt?

Semesterstart har ikke vært så rolig. Jeg kontet et fag i går og KJEM250 lab har vært MYE arbeid.

2.Hvilke nyttårsforsett har du, og har du klart å opprettholde dem?

Nyttårsforsettet mitt er å bli flinkere på å nyte livet og leve i nuet! Ja, blir flinkere for hver dag føler jeg ?

3.Hva gleder du deg til dette semesteret?

Jeg gleder med til å skape nye minner! Og til sommerferien for å være helt ærlig. Kanskje også lære noe?

Vet ikke.

5.Liker du best kantinen på RFB, Høyteknologisenteret, i Fysikkbygget eller Kafé Real?

Kantina på RFB burde bli pusset opp… Hele RFB burde renoveres… men Kafé Real er koselig da

6.Hva brukte du storstipendet ditt på?

Mesteparten av storstipendet gikk rett til sparekontoen ? noe ble brukt på bøker og resten til mat

Hansine (21 år, nanoteknologi)

1.Hvordan har semesteret vært så langt?

Nokså hektisk, spesielt i oppstarten med jobb, skolearbeid og verv. Men ellers så har det vært veldig fint og koselig.

2.Hvilke nyttårsforsett har du, og har du klart å opprettholde dem?

Hmmm, mitt nyttårsforsett er å gå mer på tur, og bli et friluftsmenneske! Ja, så langt har jeg klart meg fint! Målet mitt er å gå på tur i 3 ½ time per uke, noe jeg har gjort ?

3.Hva gleder du deg til dette semesteret?

Jeg gleder meg masse til ekskursjonen vi skal på i emnet Miljøkjemi (KJEM202). Og så skal jeg kanskje på en jentetur til København, denne holder vi på å planlegge as we speak ? og sist men ikke minst gleder jeg meg til Bergensfesten!

4.Hva gruer du deg til dette semesteret da?

Altså, jeg har ingenting jeg gruer meg til siden alle eksamenene mine er skriftlige. Hvis de derimot var muntlige, da hadde det vært en annen sak, haha!

6.Liker du best kantinen på RFB, Høyteknologisenteret, i Fysikkbygget eller Kafé Real?

Kafé Real definitivt <3

7.Hva brukte du storstipendet ditt på?

Tur til USA i sommerferien, pensumbøker og resten gikk til sparing

Nora (23, havteknologi)

1.Hvordan har semesteret vært så langt?

Veldig bra, jeg har ikke forsovet meg til noe obligatorisk enda så!

2.Hvilke nyttårsforsett har du, og har du klart å opprettholde dem?

Å lære meg å like tomat. Jeg har spist ca. tre tomatskiver så langt, så er godt på vei.

3.Hva gleder du deg til dette semesteret?

Den dagen min siste lab.rapport er levert.

Eksamen i STAT110

Liker best sjokolademuffinsen på Kafé Real, gulrotkaken på Høytek og maten på IFT <3

Bamsemums..

Karen (21, fiskehelse)

1.Hvordan har semesteret vært så langt?

Nei, tjaaaaa… interessant, men også litt av og på om det er stressende eller ikke. Timeplanen min har vært veeeldig varierende så langt, og jeg er ikke overveldet med arbeid enda, haha

2.Hvilke nyttårsforsett har du, og har du klart å opprettholde dem?

Jobbe godt og jevnt med fagene, og JA jeg har faktisk klart å opprettholde løftet med meg selv!

3.Hva gleder du deg til dette semesteret?

19.mai, for etter det så har jeg sommerferie <3 <3 <3 Men også til å lære om relevante ting til næringslivet. Nytt semester byr på nye læringsmuligheter!

Eksamen

Høytek kantinen er best!

6.Hva brukte du storstipendet ditt på?

Den gikk rett inn i sparekontoen, hehe

Ingeborg (21, molekylærbiologi)

Ganske fint, ganske rolig

2.Hvilke nyttårsforsett har du, og har du klart å opprettholde dem?

Begynne å lese tidlig, og jeg har begynt å lese allerede nå så jeg tenker det er en suksess!

3.Hva gleder du deg til dette semesteret?

Jeg gleder meg til at vi skal på Curling og ha påskebord med Vektorprogrammet <3

Eksamen

Jeg er bare på høytek, så høytek?

6.Hva brukte du storstipendet ditt på?

Har ikke brukt det, har spart