5 kjappe med Ragnhild

Da var det min tur! Jeg er ny som studentambassadør, så her får dere en kjapp intro!

Hvem er jeg?
Mitt navn er Ragnhild, jeg er 23 år gammel og kommer fra Stavanger. Jeg trives med en variert hverdag og har som regel mange baller i luften. Jeg har alltid interessert meg for realfag, men har langt ifra alltid visst hva jeg vil bli når jeg blir stor. Jeg (og mamma) har nok vært ganske stressa i perioder, men nå begynner det altså å se ut som det blir noe av meg til slutt. Stay tuned!

Det aller beste med livet mitt – disse to jentene!<3

Hva studerer jeg?
Jeg tar nå en master i informatikk med spesialisering i logikk, og har fra før en bachelor i kognitiv vitenskap. Den graden jeg tar nå er et felt innen teoretisk databehandling. Den legger vekt på de teoretiske grunnprinsippene og metodene som underligger konstruksjonen og analysen av komplekse datasystem.

Hvorfor valgte jeg dette studiet?
Helt ærlig, når jeg begynte på kognitiv vitenskap ante jeg ikke hva jeg gikk til. Dette er et veldig tverrfaglig studie, hvor vi har emner på tvers av fakultetene. Jeg vil presisere at det hadde ALDRI falt meg inn i 2017 å søke meg inn på et IT-studie, så på en måte var det veldig flaks at jeg ikke visste noe om hva studiet gikk ut på. Vi hadde en del programmering og logikk i løpet av bacheloren, noe jeg fant ut at jeg likte godt og var helt ok+ på, så da var det en ganske naturlig vei å gå videre. I tillegg byr informatikk på gode muligheter jobbmessig, både underveis og etter utdanning.

Hvorfor valgte jeg Bergen?
Jeg har tidligere studert hjemme i Stavanger, og visste at jeg måtte komme meg bort for å kunne gjøre noe produktivt. Etter ett år på Universitetet i Stavanger hadde jeg førstegangstjenesten min på Haakonsvern i Bergen, og falt pladask for byen. Her ville jeg bli! Jeg kjente egentlig ikke en sjel når jeg begynte å studere her, men det har heldigvis ikke vært en hindring for trivselen sin del.

Hva gjør jeg utenom studiet?
Utenom studiet driver jeg med litt forskjellig! Det fine med studentlivet er at jeg styrer veldig mye selv. Jeg jobber som gruppetimeinstruktør på SATS, i klesbutikk, og i tillegg til å være studentambassadør jobber jeg også som undervisningsassistent og informatikkorakel på UiB. Ellers går tiden til akkurat det jeg føler for egentlig! Som regel trening, hygge med mine nære og kjære, og en del timer på sofaen 🙂

Håper dere har fått en nydelig start på semesteret!

– Ragnhild