5 kjappe med Anne-Line

Så var det min tur!

Jeg heter Anne-Line og er 22 år. Dette er mitt første møte med blogg, så det blir veldig gøy å prøve ut. Jeg gleder meg til å vise dere litt av hva jeg driver med i hverdagen som realfagsstudent.

Hvem er jeg?
Basics; Anne-Line (22 år)
Først og fremst vil jeg si at jeg er en optimist. Jeg er veldig positiv, og har troen på at jeg kan få til de vanskeligste ting på den korteste tiden … (Har både positive og negative konsekvenser). Jeg liker å ha mye å gjøre, så pakker ofte dagene mine fulle med studier, venner, jobb, turer etc… Familien og venner betyr veldig mye for meg, og jeg ville gjort absolutt alt for de jeg er glad i.

Hva studerer jeg?
Jeg studerer fysikk. Denne høsten startet jeg på mitt 2 år på fysikk bacheloren.

Hvorfor valgte jeg dette studiet?
Det startet med at det på VGS var fysikk som var det faget jeg syntes var spennende. Det var ikke det faget jeg fikk best karakter i, MEN det var det faget som vekket interessen min. Så etter VGS, etter mye om og men, fant jeg ut at det gikk an å ta en bachelor i fysikk. Jeg vet ikke nøyaktig hva jeg vil jobbe som, men jeg vet at fysikk er noe som interesserer meg. Med en bachelor får man prøvd seg på fysikkens mange spennende retninger, og velger da senere den masterretningen som interesserer deg mest. (Ettersom det er få som vet hva feks en master i kvantefysikk eller partikkelfysikk faktisk går ut på, er det vanlig å ta en bachelor først i denne studieretningen.)

Hvorfor valgte jeg Bergen?
For min del stod det vel i hovedsak om å velge Oslo, Bergen eller Trondheim som studieby. Jeg var litt lei Oslo, hadde lyst til å prøve noe nytt, også hadde jeg hørt enormt mye positivt om det å studere i Bergen. Sååå da ble det Bergen. Angrer ikke ett sekund på valget mitt, jeg stortrives her i denne store, men sentrale byen.

Hva gjør jeg utenom studier?
Etter jeg flyttet til Bergen med de syv vakre fjell har jeg faktisk blitt ett lite tur-menneske! Med en gang det er spådd litt fint vær slippes kalkulusboken, og jeg er på vei opp ett fjell. Det skal også nevnes at jeg er så heldig at jeg har en egen liten hund(!), som jeg anskaffet meg med en gang jeg var ute av huset til mamma og pappa. Han heter Louis (se bilde nr 3 under). Han er, som du kan se på de to andre bildene, min faste turkamerat! I Eksamensperiodene er han min og studievennene mine sin 24/7 terapihund. #Trengs
Angrer litt på at jeg ikke kalte han konf, da han basically er mine vandrende konf.penger (hehe).