SDG-konferansen 2021🌍

NÄr: 10.-12. februar
Hvor: digitalt
Pris: GRATIS <3

Den Ärlige konferansen er initiert av UiB, i dialog med andre norske universitet, kunnskapsdepartementet, utenriksdepartementet og kommunal- og moderniseringsdepartementet. SDG Bergen er et strategisk initiativ fra Universitetet i Bergen for Ä skape engasjement og kunnskap rundt FNs bÊrekraftsmÄl. MÄlet med den Ärlige konferansen er Ä oppfordre til debatt og diskujon rundt FNs bÊrekraftsmÄl. Dette er en helt unik konferanse pÄ verdensbasis!

I Ă„r er fokuset globale uliketer, et tema relevant for alle de 17 bĂŠrekraftsmĂ„lene. Hovedtemaet er «The SDGs after the crisis», altsĂ„ FNs bĂŠrekraftsmĂ„l etter pandemien. Fokuset rettes altsĂ„ mot utfordringene verden vil mĂžte etter pandemien.

Konferansen starter med Day Zero – en ✹akademisk fest✹ med workshops, debatter og andre aktiviteter som er relevante for FNs bĂŠrekraftsmĂ„l.

Denne dagen er det blant annet flere parallelle Ăžkter, der du kan hĂžre pĂ„ flere (vanvittig) spennende panelsamtaler – og du kan stille spĂžrsmĂ„l til dyktige fagfolk!

Noen av de maaaange temaene du kan lĂŠre mer om:

• NĂ„r bĂŠrekraft blir business
  • Ethics as a driving force towards sustainable future food consumption
  • Hvor viktig er naturmangfold (SDG 14 og 15) for Ă„ nĂ„ klimamĂ„let (SDG 13), og deres rolle for Ă„ minske ulikhet (SDG 10)?
  • Ja takk, begge deler? BĂŠrekraft og arbeidsrelevans i utdanningene
  • Vindkraft – redning eller mareritt?
  • Studying sustainability while sailing over the Pacific in summer 2022

En svÊrt relevant del av programmet er innlegget fra UN Global Impact, som diskuterer hvordan man kan finne praksisplasser relatert til bÊrekraftsarbeid for studenter (markert i fet skrift over)!! Les om det her!

Dag 1 og 2, altsÄ torsdagen og fredagen, er det flere spennende samtaler og foredrag. Her har du virkelig en sinnsykt god mulighet til Ä lÊre mer om dagsaktuelle og viktige temaer, og du vil fÄ mulighet til Ä stille spÞrsmÄl til virkelig dyktige fagfolk innenfor et stort spekter av fagfelt.

Hvis du ikke allerede har trykket SKAL pĂ„ arrangementer pĂ„ Facebook sĂ„ er det pĂ„ tide Ă„ gjĂžre det nĂ„. Husk ogsĂ„ Ă„ registrere deg – dette er HELT GRATIS, men dette er sĂ„pass profesjonelt at det ikke bare sendes live pĂ„ Facebook, sĂ„ du mĂ„ vĂŠre meldt pĂ„ pĂ„ forhĂ„nd. Men det er selvfĂžlgelig ikke bindene, sĂ„ meld deg pĂ„ uansett!

HĂ„per virkelig mange av dere tar turen innom – har du meninger og tanker om hvordan ting burde gjĂžres i verden sĂ„ mĂ„ du rett og slett ta turen innom!

Her kan du lese rektors invitasjon:

KjĂŠre alle studenter.

Det nÊrmer seg tiden for UiBs nasjonale bÊrekraftskonferanse 10.-12. februar. I Är blir konferansen digital, med gratis deltakelse. Som tidligere gjentar vi suksessen Day Zero den 10. februar. Dette er relevant for alle studenter, fra alle fag.

PÄ Day Zero kan du delta pÄ en rekke svÊrt interessante seminarer og workshops med ulike tilnÊrminger til bÊrekraft.

Det er mer enn 30 arrangementer Ä velge mellom, og temaene spenner vidt. Kanskje finner du inspirasjon til en fremtidig masteroppgave eller ideer til Ä sÞke bÊrekraftorienterte jobber etter studiet? Ta en titt pÄ listen av arrangement ved Ä fÞlge lenken og meld deg pÄ: https://www.uib.no/en/sdgconference/138845/day-zero-wednesday-10-february

Jeg hÄper du fÄr en fin dag, og at du fÄr stort utbytte av bÊrekraftkonferansen vÄr.»

HĂ„per vi sees der!

God mandag videre<3